Thursday, May 12

Berakhir sudah sesi pembelajaran formal..

                Assalamualaikum...berat lak tangan ni nk menulis post kali ni..tapi xpe la..krg2 nye boleh gak aku bcerita..cuma...post ni lebih fokus kepada BM 2265B..kelas kesayanganku..hehe...alhamdulillah..aku bnasib baik sbb dari skolah,matrik(i dri matrik kay,haha) smpai la dgree...aku slalu dpt kelas yg best..stkt ini xde la aku sdih atau rase malas ni g klas sbb dpt classmate yg x best..sume nye best...hehe..Ahad yg lepas 8 Mei 2011 maka tamatlah pembelajaran secara formal kami..lepas ni ade lagi praktikal k...6 bln  tu..so..ape nk cte?klu yg bkn klas aku tu msti x tau sgt ape yg aku nk cte ni..hehe..bace je la..ce bace..ce bace...
                    semester 1 atau part 3 aku dtg kat shah alam ni dgn  otak aku yg slalu sgt set..cmne la agaknye nk bkwn dgn org2 dri kampus len ni..msti mcm2 prangai..ntah2 dorg xnk kwn dgn aku..tapi sume tu silap...di sbb kan "keramahan" aku ni la aku kne jdi class rep..tpi bgi aku normal dh tu..cume mslh yg pling besa ialah cmno nk knal mnusia dlm 40 org lbih tu dlm mse yg sngkat..mase tu yg aku knal mule2 2,3 org je...slain dari Pijo,aku knal la Alip Bun n jgk Shell..smpai la skrg...klu nk wt kje msti sme2...senang sbb da knal dri awal lagi...ape projek ptama?nama nye International Geographic Exhibition..haa..mase ni Nazri jadi bos..ni la projek ptma yg melibatkan sume org dlm klas ni..sume nye d bhgi kan kpd region masing2..aku ingt lagi,kami (bella,alip,shell,pijo,gayah,nurul & ainaa) dapat asia tenggara...msing2  jadi la negara masing2..aku lak dgn pakai mahkota thailand tu atas kepala..shari suntuk dbuatnye....time tu aku rase xde la rapat sgt sume...sbb ade grup msing2 kan....em..yg lagi kitorg g Ulu Yam...mandi air terjun..bestt oo...sbb pe best..sbb slame duk slangor ni,ni je air terjun yg aku pgi...
                    bile da msuk sem 4...kami kna atur prgram Homestay kat kg sireh lak...wlupn aku ni duk kampung...tapi best gak bile duk kat kampung slangor ni...org kate ciri2 kampung tu masih ade la..chewahh..sodapp nmpak mngomen org punye...sem 4 ni baru la org kate da jmpe geng2 yg btol2 1 kepala...wlupn dlm klas tu byk sgt geng,bagi aku tu normal je..sbb dorg de hak nk pilih geng mase yg ngam dgn dorg...x gitu cik bedah?..Homestay tu amatlah mncabar sbb buat time ramadhan...tepi swah padi lak tu..hadoii..nmpak je pkok kelapa,meleleh air liur...mak angkat lak masak sedap...lpas trawih pn bgi mkn lagi...klu sbulan aku kat sana...bole gemok d buatnye..haha...kacau dodol,kacau org..sume kami buat..men mercun..kat rumah aku xde la mcm tu sgt sbb geng2 aku kat kmpung mne pegi ntah..balik je aku rase cm aku ni org lua...huhu...time sem 4 ni lah aku rase aku dgn geng2 jln2 cari makan n shopping aku byk sgt buat aktiviti..ye la..x sibuk sgt...nk tau spe geng tu..hehe..dorg adalah..sopi,alip,yaya,,isyfaq n aku..pntang jmpe kdai yg best..laju je plannye...


                         sem ni..sem 5...sem last...em..aktiviti tu aku rase krg skit..sbb aku sdiri sibuk dgn projek Hong Kong tu...nk mkn jauh2 pn kureng..xmcm sem lpas...oo ye..sem ni kitorg ke melaka...ade operasi khidmat masyarakat kat situ...ni betul2 mncabar lidah aku...alahai..org melaka...pedas sgguh masakan tuan hamba...nasik lemak pedas...masak lemak xyah ckp r...aku n shiqa(ni sorg lagi xmkn pedas) haha agak mnderita jgk la 3 hari kat sana...smpaikan mak angkat tny ko xleh mkn pedas ke din..?haha...mklumlah mak oii,sy kat klantan tu mmg slalu sgt sweet..smbal nasik lemak pn sweet...hahaa..rumah pn agak mncabar...kalau nk buang air kne g tndas luar...sbb dlm rumah ade bilik air je..kali ni spe2 yg xbiase duk rumah kampung mgkin ade mslh skit..ye la..da tbiase tndas kat dlm umah..oh ya..sem 5 ni aku dpt rase yg klas ni da mkin rapat..yg x pnah btego 2 sem pn da mule btego..myb sem ni byk sgt prgram yg kitorg kne buat..tu yg jdi makin rapat tu kot..tu pndapat aku le..psl hong kong xyah cte sgt lah..post yg lpas pn da  cte...hehe..cume 1 je aku puas ati...aku dpt bwk dorg sume ke luar negara...dgn bntuan mereka ber 4...n ajk2 yg len..mekasih kwn2 sbb bgi spport..


last but not least...kwn2,pasni kite sume nk bwk hala tuju sdiri dah..ade yg praktikal kat slngor..aku lak kat tganu...wawan kat sabah katenye...sume da jauh...nk jmpe kat klas lagi cm dlu mmg da xde la kan..1 je aku hrp2...gunekanlah teknologi yg ade ni tuk buat kite sume x jauh...tu je carenye..klu nk ikutkan masing2 msti da bz..kje katakan...kpd sume..time kasih sbb buat idup aku slama staun lbih ni x sunyi...hrp2 bjaya dlm hidup msing2.kawin nti jgn lupe jmput ye..alamat jgn risaw..sumenye ade dlm proposal tu..huhu....maaf la klu post ni xcmplete sgt,tmbh2 dgn prgram tu...xlarat nk sbut sume..mau 3 hari siap naip..haha...slmt bjaya kawan2...

No comments:

Post a Comment